12 Haziran 2016 Pazar

Clare Mackintosh - Artık Özgürsün - Kitap Yorumu


Yayın Tarihi: 2016-05-06
Sayfa Sayısı: 408
Cilt Tipi: Karton Kapak
Yayınevi: Altın Kitaplar
Çiğnenen bir kadının onuruysa… Susmak cinayet, alttan almak teslim olmaktır! Jenna Gray'in korku, acı ve endişeyle dolu dünyası, beş yaşındaki bir çocuğun ölümüyle sonuçlanan trajik bir kazayla birlikte iyice altüst olmuştur. Artık hayatına devam edebilmesinin tek yolu, zor da olsa, yıkıntıların arasından kendine bir yol açıp her şeye silbaştan başlamaktır. Bir kâbus gibi üzerine çöken çaresizliği, kaçmaya sürükler onu. Galler sahilindeki yıkık dökük bir kır evine yerleşir. Burada yaşama yeniden tutunmaya çalışacak, yaralarını sarıp korkularının üstesinden gelmeye, hayatını sonsuza dek değiştiren o korkunç kasım akşamının etkisinden kurtulmaya çabalayacaktır. Fakat geçmişten kaçış yoktur. Suskunluğun ve korkunun sonuçları yıkıcı olacaktır… “Sürpriz U dönüşüyle son derece sürükleyici, müthiş bir roman. Tek kelimeyle bayıldım ve bitmesini istemedim.” Peter James
TRAJİK BİR KAZA...
KAÇAMAYACAĞIN BİR GEÇMİŞ...
İki kısımdan oluşan kitap, bir araba kazası ve bu kaza sonucunda oğlu ölen bir annenin üzüntüsüyle başlıyor. Çocuğa çarptıktan sonra kaçan sürücüyü bulmak için, dedektif Ray ve Kate araştırmalarını sürdürüyorlar.
Okumaya başladığımda konu itibariyle kısır döngü olduğunu düşünmüştüm. Çünkü her şey bir çıkmaz sokaktı ve konu nasıl gerilim romanına dönüşecek acaba diye düşünüyordum.
Dedektifler bir sonuca ulaşamayınca, Emniyet Müdürü Olivia Rippon(zeki ve sert bir kadın) dosyanın kapanması konusunda baskı yapmaktadır.
"Fishponds'daki şu vur-kaç olayının dosyasını kapatmanızı istiyorum artık."
"Eğer birazcık daha zamanımız olsaydı..."
"Yeterince zamanınız vardı,"dedi Olivia. Tam tamına beş buçuk ay!"
İlk bölümün sonunda bir şok yaşadım zaten. Ama İkinci bölümü okumaya başladığımda neler oluyor dedim ve ilk bölümün başını tekrar okudum. İkinci bölüm özellikle muhteşemdi.
Okurken size bir çok duyuguyu yaşatacak; üzüntü, öfke, heyecan...
Psikolojik gerilim sevenler özellikle kaçırmasın. Yazar, kriminal suçlar ve asayiş komutanlığı ve polis teşkilatında on iki yıl görev yapmış sanırım birazda bu yüzden başarılı bir roman ortaya çıkımış.
Kitapta tek eleştireceğim nokta ben olayları ve gelişmeleri okurken kısa bir zamanın geçmiş olabileceği izlenimi almıştım. Okuduklarım peşi sıra gerçekleşiyormuş gibiydi.Halbuki olayın ardından bir sene geçtiğini okuyunca üst bilgide tarihlerin yazması hoş olurdu diye düşündüm.
Not: Kitabın arka kapağında Trendeki Kız ve Kayıp Kız'ı sevdiyseniz, bu romana bayılacaksınız yazıyor. Ben bu romanı çok sevdim fakat bahsettiği kitaplar elimde olsa da henüz okumadım. Yakın zamanda okumak dileğiyle. Okuyan varsa yorum bırakabilir. :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder